I´m back!

Äntligen så har matte en fungerande dator igen! Förstår inte varför det skulle ta sån lång tid för henne att skaffa en ny batterikabel när jag råkade ta ett smakprov på den gamla? Jag tycker hon är på tok för lättstött...
Just nu sitter hon och nojjar över om det verkligen är rätt batterikabel som är inkopplad till digitalkameran. Varför lägger hon kameran, sladden och batteradaptern på tre helt olika ställen frågar jag mig? Då finns det såklart en risk att det blir lite tokigt när alla tre skall kopplas ihop igen. Jaja, hon får väl lära sig den hårda vägen, som undertecknad fick göra på gatan i Cernavoda! Ett tips till alla mina systrar och bröder som fortfarande letar mat i soptunnorna; om det verkar för bra för att vara sant så är det oftast det. Se upp för råttgiftet! Och håll er för guds skull borta från de kommunala hundfångarna som är i farten igen!
En uppdatering om läget i Rumänien: en ny lag är på väg att godkännas, som tillåter massavlivning av oss hemlösingar. Dessutom skall utomstående inte ges inträde till de kommunala döds-hägnen (=koncentrationsläger för hundar) och de ideella föreningarnas "neuter and release"-program kommer förbjudas. Galet ohärliga tider väntar oss, kära bröder och systrar. Spring för livet!

På hemmafronten i Gävle har familjen haft en stor förlust. Mommo och moffas hund Zerina, den gamla antikvarien, har somnat in. Jag har tröstat plast-matte så gott jag kunnat, ligger nära henne när hon är ledsen och trycker min nos mot hennes ansikte och puss-blåser luft genom nosen. Plast-matte säger att han blir mer och mer kär i mig för varje dag som går, men att jag behöver någon som bättre kan kanalisera all min uppdämda valp-energi som sprutar ur mig.
Annat som hänt: plast-matte har börjat jobba lite extra igen som blackjack-dealer. Hon är alltså borta hela nätterna och sover halva dagarna. Vi fyrfotingar väcker henne med en brottningsmatch ovanpå täcket när vi behöver ut och pinka så det går ingen nöd på oss. Har även upptäckt att sängen är himla skön att sova i så jag har börjat dela fotänden med lill-Luna.
Jag har gått upp i vikt också! Matransonerna har ökats så nu har jag en alldeles perfekt rundad röv och jag känner inte längre några behov av att rajda köksskåpen vilket gör plastmatte och husse väldans nöjda.
Annat som inte hänt: inga intresseanmälningar kommer in på lilla mig. Är det kantänka den uppdämda valp-energin som sätter stopp för intressenterna? Då kan jag lugna er med att jag gottgör allt bus i härliga nos-pussar! Det ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0