En festlig helg!

Bonusmatte och husse fick en hundledig kväll under lördagen då de var bortbjudna till mattes syster på middag. Vi fyra fyrfotingar tillbringade kvällen hos mormor och morfar i Sandviken, för yes box, även hundarna räknas till barnbarnen. I alla fall så länge vi är snälla. Hos mormor och morfar finns en jääättegammal hund. Om man nu kan kalla det för hund när tingesten fyller 16 år nästa vecka. Kanske bättre kan beskrivas som en antikvarie? Antikvarien blir skitsur när jag och mina kamrater kommer dundrande in genom ytterdörren, och hon spatserar demonstrativt in i sovrummet där hon gömmer sig tills vi försvunnit. Om hon kunde så skulle hon säkert smälla igen dörren efter sig också...
Kvällen spenderades i mormor och morfars soffa, den som inga hundar tidigare var välkomna upp i. Heh. En liten tårögd blick och plutande med läpparna kan få den mest luttrade mormor att ge med sig för lite högkvalitativt mys-mys!

Söndag förmiddag lyckades jag med konststycket att få bonusmatte att göra ett magplask i en snödriva. Jag väntade till exakt rätt ögonblick (när hon står framåtlutad med en bajspåse), då gör jag ett ordenligt tok-rus åt sidan så hon flyger som en vante och landar med ett REJÄLT magplask. Arg som ett bi blev hon! Jag viftade lite med ögonfransarna och gick fot som en gud tills hon slutat med sitt svärande. Personligen tycker jag att hon får vara tacksam över att hon inte landade på bajset, jag var juh faktiskt så schysst att jag drog iväg sidledes..

Någon timme senare befinner sig jag, Rita, mormor, matte, mattes syster Jennie och hennes två busungar i Högbo Bruk. Nedan följer ett bildreportage.























Kolla! Mormor!




Kolla! Take away!


Och när vi kom hem till mormor och morfar efter promenaden i Högbo; husse tillsammans med ögonstenen (ögontjänaren?) Luna.



Det var allt för nu! Laters! //Costi


Kommentarer
Postat av: Eva Lindman

Hejsan Costi!Vilken härlig blogg Du har, tjejen! GILLART!!!! Kram från Värmland!

2011-02-07 @ 15:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0